naar top
Menu
Logo Print

‘De Warmste Aannemer’ brengt 6.750 euro op

Bouwunie schenkt opbrengst integraal aan Trias
magazine

De actie ‘De Warmste Aannemer’, die Bouwunie organiseerde in het kader van De Warmste Week, heeft 6.750 euro opgebracht. Dat maakte de beroepsvereniging bekend op de Warmathon in Brussel. De opbrengst gaat integraal naar Trias, een internationale ontwikkelingsorganisatie die wereldwijd helpt om de dromen van ondernemende mensen waar te maken.
“Speciaal voor De Warmste Week ontwierpen we een herasdoek voor op de werven”, zegt gedelegeerd bestuurder Jean-Pierre Waeytens. “We verkochten meer dan honderd doeken, ze doken op in het straatbeeld bij diverse bouwwerven over gans Vlaanderen. Dat heeft 3.375 euro opgebracht. Bouwunie heeft dat bedrag verdubbeld, waardoor we in totaal 6.750 euro kunnen schenken om de werking van Trias te steunen.”
Trias zal de steun gebruiken om in Oeganda technische opleidingen te geven aan bouwvakkers en om beginnende ondernemers te helpen met de opstart en groei van hun zaak. De exponentiële bevolkingsgroei maakt dat Oeganda de jongste bevolking ter wereld heeft. De markt wordt dan ook overspoeld door een groeiend aantal afgestudeerde jongeren, maar er is geen werk genoeg voor iedereen. Het starten van een eigen onderneming zou voor vele jongeren dé manier zijn om uit de werkloosheid te ontsnappen, maar een gebrek aan middelen en kennis maakt een dergelijke opstart moeilijk. Dankzij de steun van Bouwunie en Trias kunnen de Oegandese jongeren hun productiviteit en inkomsten verbeteren.

BOUWUNIE

BOUWUNIE

+3225881100
+3222530745